Перейти до основного вмісту

Звіт про роботу циклового методичного об’єднання вчителів фізико-математичного циклу,трудового навчання та автосправи за 2023-2024н. р.

Звіт про  роботу  циклового  методичного об’єднання 

вчителів  фізико-математичного циклу,трудового навчання та автосправи за 2023-2024н. р.

У 2023/2024 н. р. наше ЦМО  продовжувало працювати над темою «Використання інтерактивних форм роботи на уроках фізико-математичного циклу».

Вчителі неухильно виконували Державні стандарти загальної, середньої освіти з метою побудови навчального процесу на основі компетентністного підходів до навчання здобувачів освіти. В ході поставлених завдань проводились не тільки засідання МО, але і робота між засіданнями, самоосвітня робота.

Діяльність методичного об’єднання   протягом 2023-2024 н.р. була спрямована на реалізацію :

·        завдань Закону «Про освіту»;

·        положень нормативно-правових документів;

·        освоєння нового змісту, технологій і наукових методів викладання предметів;

·        проведення звітів про самоосвіту вчителів та їх роботу на курсах підвищення кваліфікації;

·        інформування педагогів про нові методичні рекомендації.

·        вибір і організація роботи наставників з молодими фахівцями та малодосвідченими вчителями.

-        формування в учнів навичок самоосвіти, творчості і пошуку;

-         здійснення індивідуального підходу і диференціацію навчання.

У 2023-2024 н.р. були проведені  5 засідань методичного об’єднання фізико - математичного циклу за тематикою запланованою і затвердженою на початку навчального року, на яких розглядалися наступні питання:

  • Про підсумки роботи МО за 2022-2023 та перспективи діяльності на 2023-2024 н.р.
  • STEM-проєкт як дієвий засіб формування наукового світогляду учнівської молоді .Компетентністний підхід в процесі реалізації нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти.
  • Про особливості організації роботи з обдарованими дітьми. Участь у конкурсах.
  • Організація підготовки до НМТ. Самоосвітні аспекти удосконалення професійної компетентності  вчителя в умовах інформаційного суспільства.

.

Протягом 2023-2024 н.р. атестацію пройшли Матюк Н.В., Моржова І.М.,   Попоніна В.В.,Арсирій О.О.

Загальноліцейний STEM проєкт: "Код української нації: погляд у майбутнє."

Вчителі  кафедри Матюк Н.В., Моржова І.М., Попоніна В.В.представили проєктні роботи . Матюк Н.В. «Використання штучного інтелекту у розвитку української нації»,Моржова І.М. «Код української нації через призму математики та інформатики, як інтерпретація сучасних соціокультурних та економічних аспектів розвитку України», Попоніна В.В. «Орнамент- загадковий код української душі». У складі авторського колективу Дем’яненко О.М ліцею отримала Диплом І ступеня у номінації "STEM-захід", який проводив Кіровоградський обласний інститут післядипломної освіти, брала участь в STEM – проєкті ‘’Оберегова лялька – мотанка’’, провела майстер-клас. Гуненко Т.В працювала з учнями 6Б класу над проєктом «Омана очей( Оптичні ілюзії)».

     На засіданні методичного об’єднання вчителі поділилися корисними наробками: Моржова І.М. ознайомила з особливостями уроків  з елементами STEM, Матюк Н.В. «  STEM-проєкт як дієвий засіб формування наукового світогляду учнівської молоді», Мажара О.В. ознайомив з обладнанням STEM-лабораторії.

          Також членами кафедри була проведена наукова виставка, де були представленні поробки та вироби, дидактичні матеріали з фізики, математики, астрономії та інформатики,трудового навчання.

В рамках зустрічі «Українська школа. Вчитися, щоб перемагати» вчителі Мажара О.В., та Лаврусенко І.М. презентували напрям СТЕМ освіта та РОБОТОТЕХНІКА, які пропонує наш навчальний заклад.

З вересня по травень місяць в Ліцеї «Науковий» під керівництвом Мажари О.В. діяв  проєкт управління освіти «Пізнаємо світ через STEM освіту" . Учні 6-9 класів, з різних шкіл міста навчаючись розвивають свої здібності і поглиблюють знання у галузях науки та технологій: фізика, хімія, біологія та математика.

Понад 300 учнів 5  та 6 класів ліцею "Науковий"  долучилися до вивчення пілотної міжпредметної дисципліни "РОБОТОТЕХНІКА".Учні навчалися працювати з електронікою (arduino, lego, makeblock), робототехнікою, 3D-моделюванням та 3D-друком, VR, вивчали основи алгоритмізації та програмування, створювали власні проєкти.

 

У центрі уваги вчителів, які входять до складу методичного об’єднання, перебуває кожен школяр як особистість зі своєю унікальністю. А це вимагає зміни підходів до навчання; виділення і моделювання таких видів діяльності, які допомагають виробити в учня активне ставлення до навчання. Цьому питанню приділяємо особливу увагу на засіданнях, шукаємо методи і форми, які б стимулювали учнів, зацікавили б їх у вивченні предметів. Тому учням пропонуємо брати участь у різних Міжнародних конкурсах. 

Наші вихованці є активними учасниками Всеукраїнської інтернет олімпіади «На урок» ,де показують гарні результати . З 16.02 по 23.02.2024 року 37 учнів 4-х класів ліцею «Науковий» за підтримки вчительки інформатики Герасимчук Надії Іванівни  спробували свої сили та взяли участь у XХ Всеукраїнській інтернет-олімпіаді «На Урок».Завдяки наполегливості, цілеспрямованості та прагненню досягати успіхів 28 учнів отримали дипломи переможців і 9 учнів – сертифікат учасника олімпіади.

Учні ліцею прийняли участь у :

сеукраїнському фізичному  конкурсі «Левеня» - відміний та добрий результати.

-Всеукраїнськомуй інформатичному  конкурсі «Бебрас» - відміний та добрий результати.

-Всеукраїнському  конкурсі з комп'ютерної графіки "УКРАЇНА КОСМІЧНА» - Тверетінов Андрій, 11В клас - І місце.

-Змагання з віртуального ракето моделювання «Noosphere Space Games» - учасники

-Глобальна ініціатива на підтримку вивчення ІТ у світі «Hour of Code»

-Всеукраїнський конкурс VEXcode VR Space Maze Challenge Мажара

Мілана – 2Б – 4 місце.

          -Перше місце Всеукраїнський конкурс оберегова лялька мотанка 2023       Кудіна  Єлизавета. 08.12.23 

          -Друге місце Всеукраїнський  конкурс  новорічної композиції міський етап  Самошкіна Валерія 31.12.23 

          -Всеукраїнський  мистецький конкурс "Новорічний сувенір" диплом за перше місце -Мілана Лепеть.

 

Обласний конкурс «Інсайти сьогодення від юних дослідників Кіровоградщини» від МАН

в секції "Прикладна математика"

КРАСНІЦЬКА Світлана, 9Б клас,  ДРУГЕ МІСЦЕ (вчитель Попоніна В.В.) 

КУРІННИЙ Архип, 6-Б клас, ТРЕТЄ МІСЦЕ (вчитель Гуненко Т.В.)

 секції "Математика"

КУВИКІН Марк, 8А клас, ТРЕТЄ МІСЦЕ (вчитель Рябоконь Є.Ф.)

Секція "Технічні науки" 

МАТЮК Борис, 9Г клас, ТРЕТЄ МІСЦЕ (вчитель Лаврусенко І.М)

Секція "Прикладна фізика" 

КОРСІКОВА Каталея, 6В клас, ДРУГЕ МІСЦЕ (вчитель Сергатова А.Б.)

 

Обласний етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України

Лаврусенко І.М. отримав відзнаку Кіровоградської обласної ради та обласної державної адміністрації за підготовку переможців конкурсу Малої академії наук,яку вручив голова Кіровоградської ОВА Андрій Райкович.

 

секція "Математика":

УЧЕНЬ 10-Б КЛАСУ ГРЕВЦОВ ЄВГЕН ІІ МІСЦЕ

УЧЕНЬ 10-Г КЛАСУ СИРОТКІН ЄГОР ІІІ МІСЦЕ

НАУКОВИЙ КЕРІВНИК - ЛЕВИЦЬКИЙ ЯРОСЛАВ В'ЯЧЕСЛАВОВИЧ 

 

МІСЬКІ ЕТАПИ ОЛІМПІАД

Результати МІСЬКОГО ЕТАПУ ОЛІМПІАДИ З МАТЕМАТИКИ.

КОЛЕСНИК АЛІНА, 6В клас (вчитель Сергатова А.Б.) ТРЕТЄ МІСЦЕ 

ПЛОТНІКОВ Тимофій, 7Г клас (вчитель Жосан О.М.) ДРУГЕ МІСЦЕ 

ВЕРБИЦЬКА Єлизавета,  8Б клас (вчитель Жосан О.М.) ТРЕТЄ МІСЦЕ 

ЕНДЕБЕРА Олександр,  10В клас (вчитель Костюкевич П.П.) ДРУГЕ МІСЦЕ

ШАТАН Антон, 11В клас (вчитель Костюкевич П.П.) ДРУГЕ МІСЦЕ

 

В міському етапі олімпіади з ЕКОНОМІКИ (вчитель Павло КОСТЮКЕВИЧ):

КАЛЬЧЕНКО Аліна, 10В клас, ТРЕТЄ МІСЦЕ

КУЛАГІН Гліб, 10В клас, ДРУГЕ МІСЦЕ

КЛОКОВА ЮЛІЯ, 11В клас, ПЕРШЕ МІСЦЕ

в МІСЬКОМУ ЕТАПІ ОЛІМПІАДИ З АСТРОНОМІЇ 

учень 11В класу ШАТАНА Антона із зайнятим ТРЕТІМ МІСЦЕМ (вчитель ЛАВРУСЕНКО І.М.)

 Міський етап олімпіади з фізики

Плотніков Тимофій ІІ місце , 7Г (Сергатова А.Б.)

 

ОБЛАСНІ ЕТАПИ ОЛІМПІАД

В ОБЛАСНОМУ ЕТАПІ олімпіади з АСТРОНОМІЇ

учень 11-В класу ШАТАН АНТОН ( ІВАН ЛАВРУСЕНКО ) із зайнятим ТРЕТІМ МІСЦЕМ 

 

в ОБЛАСНОМУ ЕТАПІ ОЛІМПІАДИ з економіки

КЛОКОВА Юлія, учениця 11-В класу ПЕРШЕ МІСЦЕ (вчитель П.КОСТЮКЕВИЧ). 

За цими досягеннями беззаперечно стоїть величезна праця педагогів та їх учнів.

Під керівництвом заступника директора закладу з НВР Мельникової Л.М.

 були забезпечені організаційні заходи щодо проведення  міських олімпад з фізики та економіки на базі закладу.Також  наші вчителі були членами журі в олімпіадах міського та обласного етапів: Мажара О.В., Лаврусенко І.М., Костюкевич П.П., Ніколайченко Н.В.

        В 2023-2024 н.р. успішно пройшли сертифікацію вчителі ЦМО Цима С.В. та Гуненко Т.В.

 Кожним членом ЦМО протягом навчального року були проведені відкриті уроки , які   показали високий рівень майстерності вчителів. Майже всі проведені уроки ґрунтувались на співтворчості вчителя та учнів. Плануючи структуру уроку вчителі орієнтувалися на особистісно-зорієнтоване навчання, використовували інтерактивні методи. Під час підготовки до уроку вчителями були враховані вікові особистості учнів, рівень підготовленості класу.

А саме:

       Вчителька інформатики Герасимчук Н. І. ліцею «Науковий» в 4-Б класі провела урок Урок з фінансової грамотності  до Дня безпечного Інтернету та розповіла учням про важливість дотримання правил безпеки платежів і розрахунків в Інтернеті.

       Нікітіна М.Б. Працювала над проблемою “Використання інформаційних технологій на уроках мистецтва”. Учні творчо працювали з сервісами Google, Power point, Padlet, Learningapps, Canva.Застосовувала:метод проектів (“Відкрити для себе Америку” 10-А клас, “Актори українського театру” 11-Б клас”, “Мистецтво Стародавнього Єгипту” 9-А клас).

      Сергатова А.Б. провела бінарний урок з математики і фізики в 6-В класі Тема: «Джерела електричного струму».

      Гуненко Т.В. на уроках  математики в 6-Б класі  використовувала інтернет ресурси різних напрямків: інтерактивні вправи, використання дошок для онлайн спілкування, інтерактивні зошити, вікторини-змагання.

      Жосан О.М. запроваджує на уроках в 8-Б класі використання вправ в форматі ЗНО, активно використовує на уроках задачі практичного змісту.

         Цима С.В. Прийняла участь в Інтерактивному вернісажі педагогічноних знахідок закладів освіти м. Кропивницького.

          Моржова І.М.  розробила цікаві ігри для кращого засвоєння навчального матеріалу з тем  "Звичайні  дроби" "Мішані числа" , ""Види кутів",  "Види трикутникиків", які разом з учнями успішно використовували на уроках.          Вчителі приділяють увагу практичному використанню знань ,отриманих на уроках. Мельникова Л.М. провела захід для 9Г " Практичне використання математики".

Вчителі нашого ЦМО  постійно ознайомлюються з новинками методичної літератури, використовують їх у своїй роботі. Навчальні програми з усіх предметів виконані. Кількість контрольних, практичних та лабораторних робіт відповідає вимогам навчальних програм.

 

Жосан О.М.провела майстер-клас  «Подолання освітніх втрат на уроках математики». Розроблена і апробована серія тестів для перевірки знань учнів 7-8 класів з математики на платформі «ВСЕОСВІТА».

Сергатова А.Б. розробила комплект математичних диктантів для 6-го класу.

 

Вчителі автосправи використовували на заняттях сучасні методи навчання, зокрема використання на заняттях комп’ютерів, проектора, плакатів, деталей, вузлів та механізмів автомобіля, використання нестандартних форм проведення занять, а саме, проведення відео- уроків  з вивчення «Правил дорожнього руху», «Будови та експлуатації автомобіля. Марущак С.Г. показав ефективність поєднання навчальних, екзаменаційних карток на паперових і електронних носіях при вивченні ПДР. Нетребенко С.М  та Резчиков О.Г. при вивченні певних тем з будови автомобіля використовували розумне поєднання відеоматеріалу, деталей та вузлів автомобіля, а також плакатів, особливо це стосується будови автомобіля. При вивченні ПДР та безпеки руху іде поєднання відеоматеріалів, планшетів з моделями автомобілів і плакатів.

   Вчителі автосправи розробили комп’ютерні тести : «Терміни та визначення. Права і обов’язки», «Узагальнений тест з правил та безпеки дорожнього руху».

             У комунальному закладі "Ліцей "Науковий" Кропивницької міської ради" відбувається навчання з Minecraft.Під керівництвом вчителя Я.В. Левицького один раз на місяць учні 10-Г класу (STEM профіль) інтегрують геометрію та інформатику.  Використовувати Minecraft Education на уроках є особливо корисно для учнів 10-х класів, оскільки вони вивчають нову геометрію - стереометрію, та їм необхідно тренувати просторове уявлення - саме для цього надзвичайно добре підходить Minecraft Education. 

           Учні працювали над творчим проєктом - побудова закладу освіти - Ліцею «Науковий». Також  важливо відмітити високий творчий потенціал ліцеїстів - заклад освіти в роботах виглядає дуже реалістично.

         Всі  вчителі кафедри безперервно підвищують свій освітній рівень. Курсову перепідготовку та атестацію педагоги проходять згідно графіка. Ніколайченко Н.В.пройшла навчання за програмою семінару-практикуму «Ефективне використання цифрових технологій в освітньому процесі» та пройшла тренінг по темі  «Подолання освітніх втрат» , поділилася рекомендаціями з цього питання на засіданні МО. Левицький Я.В пройшов навчання в «НУШ-літня школа Н.Тарасенкової  «Оріон» для вчителів 6 класів НУШ. Нікітіна М. Б. , вчитель мистецтва та образотворчого мистецтва, взяла участь у роботі ІІІ Всеукраїнської науково - практичної конференції “Безпека дітей в інтернеті: попередження, освіта, взаємодія” .

        Вчителі методичного об’єднання   протягом  2023-2024 н.р.діляться своїм досвідом. Рябоконь Є.Ф. приймала участь в онлайн- дискусії з елементами тренінгу «Резильєнтність, як здатність відновлюватись.»

    Мажара О.В., Дем яненко О.М.  є організаторами ІВЕНТ-МАЙСТЕРНІ «Сучасні підходи. Модерні практики» для молодих педагогів міста.  Молоді педагоги закладів освіти міста Кропивницького підвищували свою цифрову компетентність під час інтенсиву «Прокачуємо власну медіаграмотність», відвідали STEM-лабораторію та  стали учасниками практикуму «STEM-хвиля: від теорії до практики».Ознайомилися з особливостями впровадження STEAM освіти та функціонуванням STEAM центру у нашому закладі.

 

 Нікітіна М.Б. впроваджує здоров’язберігаючі технології та  елементи арт-терапії (при вивченні технік малювання в стилях абстрактного експресіонізму, пуантилізму, поп-арту в 11-Б та 9-А класах, в позакласній роботі з учнями 6-В “Листи доброти”, 5-А “Злість і агресія”).Систематично проводить семінари та тренінги для класних керівників закладу.

 Дякуючи адміністрації нашого ліцею, вчителям надали повну академічну свободу – організовуючи навчання на свій вибір, але при цьому зберігаючи незмінною високу якість освіти. У своїй роботі вчителі використовують різноманітні технології дистанційного навчання, рекомендовані Міністерством освіти і науки України.

У цьому році вчителі кафедри математики активно використовують платформу Classroom. Більшість педагогів також використовують спілкування через додаток Viber, e-mail (електронну пошту); інтернет-ресурси порталів «На урок», «Мій клас», «Всеосвіта», Ве smart,  каналу YouTube, сервісів Padlet, LearningApps.org. 

Сьогодні ми розуміємо, що освіта вже не буде такою, як вона була до війни. Ми побачили як недоліки ,так і переваги дистанційного навчання, і вони очевидні: індивідуалізація навчання, можливість роботи з обдарованими учнями та учнями з особливими освітніми потребами, заохочення учнів до навчання із залученням широкого спектру сучасних технологій та методик, наприклад, «перевернуте навчання», де учні вивчають тему самостійно, а потім її на он-лайн уроці обговорюють з учителем та однокласниками. Хоча зрозуміло, що жива комунікація з емоціями – просто незамінна!

Аналіз роботи педагогів, членів методичного об’єднання дає підставу зробити висновок, що завдання, які перед собою ставило методичне об’єднання виконані в переважній більшості.

 

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Піфагор Самоський (близько 580—500 pp. до н. е.)

Після Фалеса Мілетського визначну роль у розвитку математики відіграв видатний представник еллінської культури – філософ і математик Піфагор.   Точних історичних даних про життя і діяльність Піфагора не збереглося. За переказами, Піфагор народився близько 580 р. до н.е. на о.Самос біля іонійського узбережжя Середземного моря, в багатій купецькій сім'ї. Перші наукові знання він здобув від ученого Ферекіда з м. Сіроса. Згодом Піфагор познайомився з уже відомим на той час філософом-математиком Фалесом і за його порадою вирушив до Єгипту – центру тодішньої наукової і дослідницької діяльності. Проживши в Єгипті 22роки і у Вавілоні 12 років, він здобув глибокі знання з природни­чих і математичних наук. Повернув­шись на о. Самос, Піфагор плану­вав створити філософську школу. Але з невідомих причин він незаба­ром залишив Самос і оселився в м. Кротоні — грецькій колонії на півдні Італії. Тут Піфагор знайшов сприятливі умови для своєї діяльно­сті. Він зібрав навколо себе групу однодум...

І (ліцейний) етап олімпіади з математики,фізики,економіки, астрономії,технологій,інформаційних технологій, інформатики

  2 3-26 жовтня 2023 року в ліцеї "Науковий" (корпус за адресою вул. Ю.Коваленка 9А) І (ліцейний) етап олімпіади з   математики,фізики,економіки, астрономі ї, технологі й, інформаційн их технологі й, інформатик и   предмет дата    математика 24.10.2023   фізика 23.10.2023 економіка 26.10.2023   астрономія  25.10.2023 технології 24.10.2023   інформаційні технології 26.10.2023   інформатика  25.10.2023  

Засідання МО

 У середу 5 квітня відбулося засідання методичного об'єднання вчителів математики, фізики, інформатики, технологій. На засіданні було підведено підсумки за період навчання у ІІ семестрі, розглянуто ряд питань: "Особливості підготовки учнів до ЗНО" - Костюкевич П.П, Левицький Я.В, презентація STEAM - проєктів  ( Ніколайченко Н.В, Цима С.В, Зарва Н.О.). Сплановано роботу на ІІ семестр.